top banner
עשר שניות (2009)

עשר שניות (2009)

עשר שניות (2009)

יולי נכנסת לצא'ט באינטרנט ומחפשת מישהו שיצטרף אליה להגשמת משאלת לב כמוסה שלה - "לצאת מהסיפור". 

צעיר בשם אוגוסט נענה לקריאה והם קובעים להיפגש אי שם על צוק מושלג בנורבגיה. 

אוגוסט מגיע לפגישה מצויד בכל הציוד הדרוש כדי לשרוד בקור המקפיא, אך להפתעה שיולי הכינה לו הוא לא ציפה.   

בעולם שבו המציאות משתנה ללא הרף עד לרגע שבו נדמה שאנחנו בחלום, בעידן שבו הזיוף והאמת מתערבבים עד לנקודה בה מאבדים את ההיגיון, 

שני בני עשרים מחפשים  בתוך עצמם  תשובות לשאלות הגדולות של החיים כשלרשותם רק מצלמת וידאו וכוחו של הדמיון.

המחזה:

נטע: המחזה מלא דיבורים על החיים. מציאות אירופית כזאת... אינטרנט... איך מפענחים את זה מבחינה דרמטית?

אורי: גילינו שבין המילים מסתתרים העולמות הפנימיים של יולי ואוגוסט. ההתנגשות בין שני העולמות האלה, היא הדבר המשמעותי במחזה. 

יולי & אוגוסט:

אורי: אוגוסט בהחלט מחפש קשר. הוא הגיע למצב קיצוני של בדידות.

נטע: יולי רוצה להשתחרר. היא מגיעה ממקום של הצלחה, יש לה חברים. חסר לה ריגוש, חוויה אותנטית.

אורי: מבחינת אוגוסט, יולי בלתי ניתנת להשגה. אילו נפגשו בכל סיטואציה אחרת, לא היה נוצר ביניהם

קשר לעולם.

נטע: בהתחלה יולי לא סובלת אותו. הוא אומר את הדברים הלא נכונים ועושה את כל הטעויות האפשרויות.

הפיורד:

נטע: הפיורד הוא קצה. מקום שהטכנולוגיה עוד לא הגיעה אליו.

פרינג' בתוך תיאטרון:

נטע: ההצגה הפכה להיות הפרויקט שלנו...

אורי: עבודת פרינג' בתוך תיאטרון.

נטע: הבאנו את התלבושות והאבזרים מהבית. ממש כמו בימי הסטודיו למשחק.

אורי: והכל תוך כדי החזרות השוטפות להצגות התיאטרון: הלילה ה-12, טרטיף, הרפר ריגן.

נטע: בכל פעם שהיו חזרות אינטנסיביות עזבנו את הפרויקט שלנו לזמן מה ושוב חזרנו אליו. זה לא קל.

שניים:

נטע: כששניים נמצאים על במה, הם תלויים אחד בשני. 

אורי:  אתה חייב להיות מדויק בכל רגע ורגע.

נטע: צריך אמון וסבלנות, ולשים את האגו בצד...

אורי: לתת לפרטנר שלך להעיר לך, לביים אותך.

הבייבי שלנו:

אורי: אנחנו כל כך מעורבים בהצגה, שהיינו צריכים להשתחרר מהתחושה שזה הבייבי שלנו.

נטע: רק לקראת הסוף, כשנכנסנו לחזרות אינטנסיביות עם יבגני אריה, יכולנו לחזור למקום שלנו כשחקנים.

אורי: העיסוק באלמנטים שלא קשורים להגדרת המקצוע שלנו – תפאורה, ענייני הפקה, פתרונות בימתיים – העשיר אותנו מאוד כשחקנים.

נטע: יולי ואוגוסט נמצאים לבד על הפיורד. יש להם רק זה את זה, וכך גם לנו – נטע ואורי, כשחקנים על הבמה.

נטע: בשבילי זאת חוויה של ספורט אקסטרים.

אורי: קפיצה מצוק שנמשכת שעה ועשרים.

הצגה ראשונה - 30.09.2009

 

 

 

להצגות נוספות לחצו כאן
תרגום מגרמנית: גד קינר
בימוי: יבגני אריה
תפאורה: מיכאל קרמנקו
מוזיקה: אבי בנימין
עיצוב תאורה: דמיטרי גורביץ'
עוזר במאי: רועי מליח-רשף
אוגוסט: אורי יניב

" דואט מרשים. הצגה שעל נקלה הייתה יכולה להיות הצגת פולחן!"

הבמה

"ההישג הגדול של ההצגה הוא שלמרות שהדמויות אינן נחשפות הצופה מתקשר אליהם במסע הזה שהוא הימור על כל קופת החיים."

הארץ

"ההפקה בגשר נהנית מביצוע של צמד מוכשר ואנרגטי שעושים עבודה מעולה במשחקם המדויק!"

ידיעות אחרונות

"נטע שפיגלמן ואורי יניב הצעירים משכנעים מאוד, בהדרכתו המיומנת של יבגני אריה."

רשת ב'

"הצגה שכל תיכוניסט בישראל צריך לראות!"

ישראל היום